вιℓgιηιη мєякєzι
=BiLGiNiN MeRKeZi=  
  Ana Sayfa
  Ziyaretçi defteri
  YORUM ZAMANI
  Anketler
  Forum
  Satranç Oyna
  Oyunlar
  Haberler
  Bilgi Yarışması
  MSN Nick Oluştutucu
  Net Haberler
  Galeri
  Kodlar
  Dünya Haritası
  Chat
Forum
=> Daha kayıt olmadın mı?

Foruma hoşgeldiniz

Forum - Bilgisayar Oyunları Tarihi Bölüm 1

Burdasın:
Forum => Bilgi Yuvası => Bilgisayar Oyunları Tarihi Bölüm 1

<-Geri

 1 

Devam->


Admin
(şimdiye kadar 14 posta)
28.09.2011 13:33 (UTC)[alıntı yap]
Bilgisayar Oyunları Tarihi (PC)
1958 : Newyork Brookhaven Laboratuvarı’nda William Higinbotham vakum tüplü analog bir bilgisayar geliştirmişti. O zamanlarda bilgisayarlar yavaş çalışıyordu ve Willim Higinbotham ekranda zıplayan noktalar gördü. Aklına, o anda bilgisayarda bir tenis oyunu yapabileceği geldi

1960 : William Higinbotham geliştirdiği bilgisayar oyununu tanıttı. Bu basit bir tenis simulasyonuydu.

1962 : Cambridge-Massachusetts’teki Hingham Enstitüsünde araştırma görevlisi Steve Russell, iki kişilik oyun seçeneği ve torpido fırlatma özellikleri içeren bir uzay gemisi oyunu geliştirdi.

1969 : Steve Russell, Stanford Üniversitesine geçti ve geliştirdiği oyun burada mühendislik öğrencileri tarafından büyük ilgi gördü. Bu öğrencilerden biri de Nolan Bushnell idi.

1971 : Bushnell, Russell’ın oyununu alarak, kafasındaki “bilgisayar oyunlarını eğlence sektörüne sokma” fikriyle yeniden düzenledi ve böylece ilk jetonlu oyun makinası oluştu. Adı “Computer Space” kondu.

1971-1981 : Bu oyunun geliştirilmesinden sonra Nutting Associates bu oyunun haklarını 500$’a alarak 1500 makina daha üretti. Fakat bu oyun beklenen ilgiyi görmedi. Neyseki Bushnell bunun sebebini anlamakta gecikmedi. İnsanlar henüz televizyon ekranındaki şeyleri kontrol etmeye alışık değillerdi. Busnell kazandığı 500$’la kendi oyun geliştirme şirketini kurdu. Adı “Atari” idi.

Bushnell, Alan Alcorn isimli bir mühendisi işe aldı ve ondan en kolay oynanabilir bilgisayar oyununu geliştirmesini istedi. Alcorn “Pong” isimli bir oyunla geri geldi. Bu oyun iki oyuncunun yukarı ve aşağı hareket edebilen iki dikdörtgeni kontrol ederek, hareket eden noktayı, ortadaki çizginin üzerinden geçirerek bir o tarafa bir bu tarafa göndermesi şeklinde oynanıyordu.

Ne var ki Bushnell hangi üretici firmaya gittiyse geri çevrildi. Bushnell de prototipini bir California’da bir barın bir köşesine koydu. İlk günün sonunda oyunun bozulduğuna dair bir telefon aldı. Tamir etmeye gittiğinde sorunun ne olduğunu hemen anladı. Bozuk para atılan kısmı dolduğu için sıkışmıştı!!! Böylece bilgisayar oyunları gelmeye başladı. 1981’de Atari en hızlı büyüyen şirket haline geldi. Ama Bushnell 500$’lık şirketi 1976’da Warner Communications’a 28 Milyon$’a satmıştı.

80’lerin başında birçok yeni şirket daha kurulmaya başladı. Epyx, Broderbund, Sierra Online ve SSI bu sıralar kuruldu.

1977 : Atari çıkardığı 2600 modeliyle ortalığı kasıp kasıp kavurdu. “Burgertime” ve “PC Man” gibi oyunlar en sonunda evde oynanmak üzere piyasadaydı. Ebeveynler de mutluydu çünkü çocuklarını bozuk paralarla oyun oynamaktan kurtarıyorlardı.

1981 : Oyun makinalarının popularitesi arttı. Apple’lar, Atari’ler ve TRS-80’ler raflarda yerini almış, üreticiler birçok oyun üretmeye başlamıştı. Bu sıralar üreticiler o zamanlar 5’25” lik disketlere göre daha kullanışlı olan bantlı kaset oyunlarını üretiyordu. 90’lara kadar kasetler tercih edildi ama 90larla birlikte hızından dolayı disketler tercih edilmeye başlandı.

1982 : Apple II için “Zork I” , Broderbund tarafından “Choplifter” ve o zamanlar daha yeni kurulmuş olan Microsoft tarafından “Olympic Decathlon” geliştirildi. O zamanlarda Microsoft’un oyun sektöründeki bu denemesi pek başarılı olmadı. Bu yüzden Microsoft çok uzun bir süre oyun sektörüne girmedi. Bu yılda ayrıca Access Software, Electronic Arts ve Lucasfilm Games (Lucas Arts) kuruldu.

1983 : Bu yılda Apple II’şer yerini yeni çıkan Atari 400 ve Atari 800 ‘lere bırakmak zorunda kaldı. Electronic Arts ilk oyununu üretti ve oyununu dergilerde iddialı bir başlıkla duyurdu.

1984 : Kartuşlu oyun makinaları birden gözden düştü. – Computer Gaming World isimli dergi bu durumu şöyle açıklıyor : “1983’te bu makinalar hızla zirveye tırmandı ve 1984’te o zirveden düştü.” Bu sırada Commodore ve disketli makinalar daha fazla ilgi görüyordu. C-64 ya da Atari 800’ün daha fazla ilgi görmesinin sebebi şu anda pclerin konsollara tercih edilmesiyle aynıydı. Bu yeni makinelerde oyun dışında şeyler de yapabiliyordunuz. Ailelerin de bahanesi “Çocuklarımız programlar yazıp yeni şeyler öğrenebiliyorlar. Sadece oyun için değil.” oldu.

Bu sıralarda IBM küçük bir Pc üretti. Bu PC 5’25” lik disket sürücü 2 kartuş boşluğu ve basit bir DOS versiyonu içeriyordu. Ne yazık ki o zamanlar bu diğerlerine göre daha kompleks makine pahalıydı ve çok az firma onu destekleyebiliyordu. Bu küçük PC’nin büyük bir hayal kırıklığına uğradığını ve insanların paralarını geri almak için IBM’in kapısına dayandığını söylemekte fayda var.

1985 Bu yıllarda ev bilgisayarları ilgi görmeye devam ediyordu. Herkes piyasaya yeni katılan iki rakibi ,Commodore’un Amiga’sı ve IBM, farkındaydı. Ama üretimci firmalar hangi platformda oyun üreteceğine karar veremiyordu. Electronic Arts verdiği ilanlarla Amigayı desteklediğini duyururken, diğer birçok firma IBM’de ısrar ediyordu. Bu yıllarda Amiga çok custom-chip denilen özel tasarımıyla grafik ve müzik alanında ilklere imza atıyor ve günümüzün MultiMedya kavramını oluşturarak yeni bir akım meydana getiriyordu.

1986 Firmalar aynı anda birçok platformla nasıl başedeceğini öğrenmeye başladı. Oyunlarını birden fazla platform için geliştirmeye başladılar: Apple, C64, IBM, Amiga. Üretim maliyeti artmasına rağmen mümkün olan en fazla sayıda kullanıcıya ulaştıklarından emin oluyorlardı. “Cross-platform” denilen bu teknik bugünlerde konsollar ve Pclerde de uygulanıyor.

1987 Adventure ve RPGler bu yılların tercih edilen oyunlarıydı. Origin’in “Ultima IV”ü ve Microprose’un “Pirates”ı listelerde bir numara oldu.

1988 Oyunlar yavaş yavaş renklenmeye başladı. 4 renk CGA grafiklerden 16 renk EGA grafiklere geçildi. Sierra Online bu yeni grafik modunu ilk kullanan firma oldu. Bu yeni geçiş sadece 1 yıl gibi kısa bir süre aldı.

Cevapla:

Nickin:

 Metin rengi:

 Metin büyüklüğü:
Tag leri kapat



Bütün konular: 14
Bütün postalar: 14
Bütün kullanıcılar: 2
Şu anda Online olan (kayıtlı) kullanıcılar: Hiçkimse crying smiley
-=Buraya Da Bir Bakın=-  
  Daha hiç anket oluşturulmamış!


 
Facebook beğen  
 
 
Facebook Sayfamız  
 

 
Bugün 1 ziyaretçi (22 klik) kişi burdaydı!
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol